Redakce StomaTeam
Společnost StomaTeam provozuje inzertní portál DentalJobs.cz již více než 10 let. Mj. i zde máme tedy možnost dlouhodobě sledovat, jak se v České republice a částečně i na Slovensku vyvíjí pracovní trh v oboru stomatologie. Je evidentní, že mírně řečeno „přituhuje“ a poptávka po nových posilách je čím dál větší. Týká se to především zubních lékařů, dentálních hygienistek a zdravotních sester. S prosbou o pomoc při hledání nových zaměstnanců se na nás obrací nejen čím dál více stomatologických pracovišť a klinik, ale také celá řada měst a střediskových obcí, kterým v místě chybí zubní lékaři. Rozhodli jsme se proto formou článku shrnout naše nejdůležitější poznatky a tipy, jak zvýšit šance na úspěšné hledání nových posil.

Na webu DentalJobs.cz se každý den objevují nové inzeráty s nabídkami práce. Množství vložených inzerátů je v roce 2023 cca o třetinu vyšší než v minulém roce a tento trend odráží fakt, že volných pracovních pozic je na trhu více, než v minulých letech a problém nedostatku kvalitních dentálních odborníků narůstá. Z pozice zkušeností provozovatele tohoto portálu vám chceme poradit, jak se pozitivně odlišit od ostatních nabídek a jak zvýšit vaše šance, že volnou pozici ve vaší ordinaci obsadíte tím správným kandidátem. Situaci sledujeme dlouhodobě a jsme v kontaktu s řadou zaměstnavatelů, takže níže uvedené rady jsou ryze praktické.
Dobře si definujte, koho hledáte a co mu můžete nabídnout
Nejprve je třeba dobře si promyslet, koho vlastně hledáte a jakými kvalitami by dotyčný/á měl/a disponovat. Užitečný je střízlivý přístup – „dentálního supermana“ najdete těžko. Pokud racionalizujete svá očekávání, zvýšíte pravděpodobnost, že budete mile překvapeni. Také je důležité ujasnit si, co vše potenciálnímu zaměstnanci můžete nabídnout a neopomenout žádné kvality a benefity, ale ani případná úskalí, která práce u vás obnáší. V procesu těchto úvah je dobré si udělat drobnou rešerši a pročíst si několik aktuálních inzerátů na DentalJobs.cz.
Dentální odborník si dnes může vybírat z mnoha různých nabídek zaměstnání a každá maličkost může být pro něj klíčová v rozhodování, zda o danou pozici projeví zájem či ji zavrhne. Lidové úsloví praví, že „o peníze jde až v první řadě“, ale velmi důležitá je i řada dalších aspektů vaší nabídky. Kromě platu se uchazeči o zaměstnání velmi často zajímají o následující:
- Stávající kolektiv: V práci trávíme hodně času a chceme se zde cítit dobře. Abychom dobře odváděli svou práci, potřebujeme se často spolehnout na ostatní kolegy/ně ve firmě. Pokud tedy máte v práci pohodový a profesionální kolektiv, nezapomeňte se pochlubit.
- Prostředí pracoviště: Snažte se vybudovat příjemné ergonomické pracovní prostředí a patřičně jej prezentujte při hledání nových posil.
- Vybavení praxe: Kvalitní a dostatečně reprezentativní vybavení pro výkon náročné stomatologické profese je samozřejmě také jednou z podmínek získání solidních zaměstnanců.
- Vzdělávání: Podporujete vzdělávání svých zaměstnanců? Poskytujete jim čas na různé kurzy a konference, přispíváte jim či dokonce proplácíte náklady na vzdělávání? Mohou se obrátit na zkušenější kolegy/ně a dostane se jim uspokojivé pomoci? To vše uchazeče o zaměstnání se zájmem o profesní růst zajímá.
- „Prodejte“ v inzerátu i místo/město, kde se vaše praxe nachází: Někdo preferuje život ve velkoměstě, další uvítá poklidné maloměsto a jiný chce mít z domu výhled do krásné přírody.
- Možnost zkráceného úvazku: Především v případě žen na mateřské dovolené či s malými dětmi je tato forma zaměstnání velice vítána. Máme vlastní zkušenost, že ženy po mateřské si prošly tvrdou školou, jen tak něco je nerozhodí a zvládnou leckdy za 6 hodin tolik práce, co jiní za 8… ????
- Delší dovolená: Obzvlášť mladá generace prostě nechce jen „makat“ u křesla, ale chce si také užívat.
- Další benefity: Dostane kupříkladu zaměstnanec k užívání vůz, či máte k dispozici byt, který mu můžete do začátků nebo na delší dobu nabídnout? Některé obce nabízí nemalou částku, kterou investují do vybavení praxe, nebo například pozemek, na němž si dotyčný může postavit vlastní bydlení. Podobné benefity samozřejmě mohou hrát rozhodující úlohu.
Inzerát je vaše vizitka
Pokud máte hezkou ordinaci, ale nafotíte ji ve spěchu v nízkém rozlišení na mobil, tak finálními fotografiemi patrně nikoho neoslníte – dejte si práci s kompozicí a kvalitou fotografií vašeho pracoviště. Pokud můžete zájemcům nabídnout celou řadu benefitů, ale neuvedete je v inzerátu, tak ztrácíte konkurenční výhodu. A i když v inzerátu uvedete vše důležité, ale text je nepřehledný a nejednoznačný, tak si také moc nepomůžete. Kvalitní fotografie a dobře napsaný text inzerátu jsou velmi důležité a je to téměř nutná podmínka úspěchu. Kromě fotografií ordinace přidejte i fotografii stávajícího kolektivu a několik snímků města/obce a okolí, kde se praxe nachází.
Propagujte u nás vaši nabídku zaměstnání
Vložení standardního inzerátu na DentalJobs.cz je zdarma. Pracovních nabídek je zde ale mnoho a po několika málo dnech je váš inzerát v pořadí odsunut hluboko dozadu. Je tedy velmi užitečné váš inzerát více zviditelnit, aby si vaší nabídky všimlo více potenciálních zájemců. Některé možnosti, jak více zviditelnit vaši nabídku, vás budou stát pouze čas: Pokud jste aktivní na sociálních sítích, tak první, co můžete udělat, abyste zvýšili své šance na úspěch, je sdílet inzerát na Facebooku případně síti LinkedIn. Na FB existuje řada otevřených diskusních skupin, které jsou pro tyto případy určeny (například Stomatologie inzerce ad.).
Dále můžete využít velmi užitečné a účinné placené služby:
- TOPování inzerátu – váš inzerát bude umístěn na webu mezi barevně zvýrazněnými TOP příspěvky vždy před neplacenou inzercí po dobu 2 měsíců. Cena služby je 2 000 Kč/85 €.
- Reklamní banner 960 × 180 px – pomůže vám zviditelnit vaši nabídku. Je umístěn přímo v těle webu mezi inzeráty po dobu 1 měsíce. Cena za umístění je 7 000 Kč/290 €. Pokud potřebujete pomoci s grafikou, tak za 1500 Kč/60 € vám banner navrhneme a zpracujeme.
- Online kampaně – StomaTeam je také marketingová a PR agentura v oboru stomatologie. Víme, jak vaši nabídku co nejúčinněji propagovat a zacílit ji přímo na dentální komunitu. V rámci komplexní online kampaně mohou vaši nabídku zaregistrovat i ti, kteří o změně pracovního místa zatím jen uvažují, ale aktivně inzerci pracovních příležitostí na specializovaných serverech nevyhledávají. Například v balíčku online personální kampaně nabízíme komplex zmíněné TOP inzerce, umístění dvou typů reklamních bannerů na DentalJobs.cz, sponzorovanou kampaň na Facebooku a PPC bannerovou kampaň včetně grafické přípravy podkladů. Cena této služby je 39 000 Kč/1 600 €. V naší nabídce však naleznete i jiné alternativy online služeb. Na vyžádání vám zpracujeme individuální nabídku.
Věříme, že tento praktický rádce pro zvýšení šance získání kvalitního zaměstnance je pro vás užitečný a pomůže vám při hledání vašich nových kolegů či kolegyň.
Budete-li mít zájem o více informací nebo budete-li chtít objednat některou z výše zmíněných služeb, kontaktujte naši specialistku v této oblasti:
Ing. Ivona Remová
tel.: +420 601 552 676